Poziom 1
06-8 listopada 2024

2999 zł netto

(3688.77 zł brutto)
Zarezerwuj miejsce

Jak zwiększyć zaangażowanie użytkowników na stronie?

Artykuły
zaangażowanie użytkowników

Spis treści

  1. Czym jest zaangażowanie klienta/użytkownika (Customer Engagement)?
  2. Dlaczego zaangażowanie klienta jest ważne?
  3. Jak zwiększyć zaangażowanie na stronie — najważniejsze zasady

Czym jest zaangażowanie klienta/użytkownika (Customer Engagement)?

Zaangażowanie klienta w witrynę internetową definiuje się jako stopień, w jakim marka jest w stanie zachwycić i utrzymać świadomość klientów lub użytkowników. Zaangażowanie użytkowników witryny jest ważnym wskaźnikiem decydującym o jej sukcesie.  Nawet jeśli przyciągniesz ogromny ruch, nie będzie to miało większego znaczenia, jeśli nie będziesz w stanie zaangażować odwiedzających i skłonić ich do wykonania pożądanej czynności. Chodzi o to, czy Twoi użytkownicy, wchodząc na stronę znajdą jakąkolwiek wartość. Możesz to zbadać, mierząc określone działania, takie jak pobrania, kliknięcia, udostępnienia i inne.

Dlaczego zaangażowanie klienta jest ważne?

Zaangażowanie użytkowników jest kluczowym pierwszym krokiem w procesie konwersji. Musisz zaangażować odbiorców, zanim przekonasz ich do zakupu lub subskrypcji. Poza tym, jeśli użytkownik opuści witrynę w ciągu kilku sekund, wpłynie to negatywnie na współczynnik odrzuceń. Więcej informacji uzyskasz na naszym szkoleniu UX-PM 1.

Jak zwiększyć zaangażowanie na stronie — najważniejsze zasady

Wykorzystaj emocje do pogłębienia więzi

Dzisiejsi konsumenci oczekują od firm zrozumienia ich potrzeb oraz dostarczania odpowiednich i pożądanych informacji, produktów, usług i rozwiązań. Wolą raczej odciąć się od firmy, która nie stara się komunikować w znaczący i przyjemny sposób.

Inteligentne marki wiedzą, że im bardziej spersonalizują swój przekaz, tym większe prawdopodobieństwo, że klient na niego zareaguje. Wykorzystując moc analizy danych, Twoja marka może stworzyć szczegółowy plan komunikatów marketingowych ukierunkowanych na klienta.

  • Uzyskaj interaktywność – możesz korzystać z interaktywnych narzędzi na naszej stronie internetowej, aby dostarczać nam dane o naszych gościach. Te dane dają nam wgląd w to, kim są odbiorcy są najbardziej zainteresowani.
  • Słuchaj swoich odbiorców – musisz określić cele, które mają zostać zoptymalizowane do osiągnięcia. Następnie twórz treści, które rezonują z odbiorcami. Czasami treści generowane przez użytkowników są bardziej skuteczne. Warto w tym celu przeprowadzać badania satysfakcji Klienta – więcej o tym dowiesz się w naszym artykule.
  • Zautomatyzuj swój marketing – automatyzacja marketingu gwarantuje, że odwiedzający zobaczy właściwą treść we właściwym czasie. Korzystaj z narzędzi do automatyzacji, takich jak najlepsze boty AI i rzeczywistość rozszerzona (AR).

chatboty na stronie

Ponadto angażujące treści pomagają zwiększyć zaangażowanie witryny. Dlatego pisz angażujące treści, aby jak najlepiej wykorzystać treści internetowe. Kiedy tworzysz dobre doświadczenie, które jest spójne i przewidywalne, masz odpowiednią szansę na poprawę utrzymania klientów.

Wszystko, co robisz, wpływa na postrzeganie przez klientów i ich decyzję o powrocie do Twojej witryny. Doskonałe wrażenia ze strony internetowej obejmują każdą interakcję klienta z Twoją firmą, od nawigacji po witrynie, interakcji z obsługą klienta po ostateczny zakup produktów lub usług.

Zoptymalizuj doświadczenia użytkownika

User experience to nie tylko modne hasło. Ma kluczowe znaczenie dla sukcesu Twojej witryny. Witryna zaprojektowana z myślą o wygodzie użytkownika jest jak wyjątkowe doświadczenie AirBnB. Ma wszystko, czego potrzebujesz i czujesz się jak w domu. Gdy strony internetowe są przejrzyste, a nawigacja łatwa do śledzenia, przyciąga to ludzi i  zmniejsza obciążenie poznawcze.

Gdy odwiedzający są w takim stanie, łatwiej jest skierować ich do celu strony. Zadowoleni odwiedzający witrynę są bardziej skłonni do interakcji z Tobą.

 

Zadbaj o szybkość i responsywność witryny

Jak często czekałeś dłużej niż kilka sekund na załadowanie zawartości strony internetowej?

Jak większość z nas, jeśli witryna działa wolno, przechodzisz do innej witryny w rankingach wyszukiwarek. Powolne strony internetowe są katastrofalne w skutkach dla ruchu w witrynie z dwóch powodów. Po pierwsze, jak wspomniano powyżej, użytkownicy po prostu nie będą czekać na załadowanie Twojej strony. Niemal natychmiast wrócą do wyników Google, aby znaleźć szybszą. Po drugie, ponieważ odwiedzający naciskają przycisk Wstecz, aby opuścić witrynę tak szybko, Google rozpoznaje to działanie (nazywane „odbiciem”) i rozumie, że dzieje się tak, ponieważ wynik nie był tym, czego oczekiwali. Twoja strona spada następnie w rankingach w stosunku do innych, na których odwiedzający pozostają dłużej, co jest dla Google wskazówką, że informacje zawarte w witrynie są przydatne i cenione przez użytkowników.

Strona musi być nie tylko szybka, ale także responsywna , co oznacza, że ​​jej układ i wygląd automatycznie dostosują się do rodzaju urządzenia, na którym jest przeglądana. Projekt witryny na komputerze stacjonarnym nie powinien być układem widocznym podczas uzyskiwania dostępu do witryny z tabletu lub smartfona. Jak często pozostawałeś na stronie internetowej, po której możesz się łatwo poruszać lub czytać, ponieważ układ i czcionki powodowały słabe, frustrujące wrażenia? Tak, przeniosłeś się do innej witryny, która była łatwiejsza w obsłudze na urządzeniu mobilnym. Powolny czas ładowania i szybkie zamknięcie strony to kolejna wskazówka dla Google, że jest ona gorsza od innych.  Twoje rankingi spadną.

 

Twórz interaktywne treści

Na pewno często to słyszałeś – Content is king. Tworząc interaktywne treści, możesz zwiększyć zaangażowanie klientów, jednocześnie edukując ich i zwiększając świadomość marki.

Istnieje wiele sposobów na zachęcenie klientów do interakcji. Delikatnie urozmaicaj swoje treści i pytaj czytelników o opinię. Podobnie możesz tworzyć wątki dyskusyjne i fora, na których użytkownicy mogą omawiać Twoje usługi. Pomaga to również w identyfikowaniu problemów napotykanych przez klientów podczas przeglądania forów, ponieważ użytkownicy są często otwarci i mają większą swobodę wyrażania swoich opinii na forum z podobnie myślącymi osobami niż w wiadomości e-mail, w której prosi się ich o opinię. Co więcej, bardzo aktywna sekcja komentarzy jest również znana z tego, że poprawia rankingi w SERP.

 

Twórz dłuższe treści

Badania pokazują, że strony zawierające od 1000 do 2500 słów są zwykle najbardziej angażujące użytkowników. To ma sens. Im więcej słów, tym dłuższy czas odwiedzający witrynę spędzą na czytaniu. Staraj się dostarczać wysokiej jakości, pouczające i przydatne treści, które wnoszą wartość do życia użytkowników. To jest rodzaj treści, z którymi dzisiejsi odwiedzający witrynę są bardziej skłonni do interakcji.

Niewiele osób poświęci czas na przeczytanie bloku tekstu, zwłaszcza takiego, który ma do 2000 słów. Aby uzyskać lepsze wyniki, podziel treść, używając trafnych i bogatych w słowa kluczowe podtytułów, wypunktowanych i numerowanych list oraz dużej ilości białych znaków między zwięzłymi akapitami.

Możesz także podzielić swoje treści za pomocą odpowiednich obrazów i filmów, co jeszcze bardziej zwiększy wartość, jaką zapewniają Twoje treści. Pomyśl o wszystkich ludziach, którzy będą przeglądać zawartość Twojej witryny, zamiast ją czytać. Sformatuj ją dla tych osób, a generalnie wyjdziesz dobrze z dużym zaangażowaniem użytkowników w ten proces.

Newsletter

Zaangażowanie użytkowników witryny to nie tylko jednorazowa interakcja z nowym gościem. Dotyczy to również Twojej zdolności do kierowania odwiedzających z powrotem do Twojej witryny. Możesz to zrobić, zbierając ich adres e-mail, którego możesz użyć do wysyłania nowych aktualizacji treści.

Newsletter na stronie

 

Linkuj do wpisów podobnych

Aby zatrzymać użytkowników w Twojej witrynie dłużej i pomóc im dowiedzieć się więcej o Twoim produkcie lub usłudze. Weź przykład z Amazon i zaproponuj rekomendacje treści dla innych odpowiednich treści na podstawie strony, na której znajduje się użytkownik. Mogą to być rekomendacje produktów dla stron e-commerce lub powiązane posty na blogu. Jednym z najlepszych sposobów na to jest użycie wyskakujących okienek z wyzwalaczem przewijania.

 

Zaangażowanie użytkowników w Twojej witrynie to pierwszy krok do zmiany odwiedzających w płacących klientów. Utrzymywanie ich zaangażowania po konwersji sprawia, że ​​stają się ambasadorami marki, którzy promują Cię wśród swoich przyjaciół i rodziny.

 

Dagmara Rżyska

Dagmara Rżyska

Marketing Manager, Symetria UX

Dagmara specjalizuje się w kampaniach Facebook, Instagram, LinkedIn i Google Ads oraz SEO. Z branżą digital marketingu związana już 9 lat, na co dzień odpowiada za strategię obecności marek w Internecie i realizację efektywnościowych kampanii online.

 

Chcesz dostawać powiadomienia o nowych postach?

Zapisz się na nasz newsletter!