Poziom 1
21 maja-11 czerwca 2024

1470 zł netto

(1808.1 zł brutto)
Zarezerwuj miejsce

Strona internetowa firmy – jakie powinna mieć cechy?

Artykuły
Strona internetowa - prototyp na ekranie laptopa

Spis treści

  1. Dobra strona internetowa — cechy
  2. Firmowa strona internetowa – dobre praktyki
  3. Tworzenie stron internetowych – o czym pamiętać?  

Dlaczego strona internetowa Twojej firmy to konieczność w 2022? Ponieważ jedną z największych zalet internetu jest możliwość reklamowania w nim swoich usług. Jednak w dzisiejszych czasach nie wystarczy tylko powiedzieć, czym zajmuje się Twoja firma. Klienci spotykają się z reklamami na każdym kroku, a ich podatność na sugestywność informacji zmniejsza się z roku na rok. Dobrze zaprojektowana strona internetowa odpowiada na realne potrzeby użytkownika (klienta), jest przyjazna dla oka, użyteczna a przede wszystkim nie posiada błędów, które mogłyby powodować frustrację. Przeczytaj ten artykuł, aby dowiedzieć się, co jest ważne przy tworzeniu strony internetowej i jakie 3 aspekty wyróżniają najlepiej konwertujące witryny.

Dobra strona internetowa — cechy

Firmowa strona internetowa zawsze powinna mieć jakiś cel. Może to być przesłanie formularza kontaktowego, zakup lub przetestowanie produktu online. Warto zastanowić się nad najważniejszym z punktu widzenia biznesowego elemencie, który chcemy osiągnąć (to nie zawsze musi być sprzedaż, czasem strategia może zakładać sprzedaż poza serwisem) i na jego podstawie opracować komunikacje, tj. stworzyć odpowiednie call to action, czyli przyciski, które będą przekierowywać do wybranej przez nas opcji.

Trzy najważniejsze elementy strony internetowej z wysokim współczynnikiem konwersji to język korzyści, budowanie wizerunku eksperckiego oraz dbanie o zdobycie zaufania Twoich klientów. Dzięki tym 3 aspektom znacząco zwiększysz swoje wyniki sprzedażowe. Jak to zrobić?

1. Język korzyści na przykładzie tego artykułu

Unikaj stwierdzeń w stylu „właśnie czytasz artykuł, który dotyczy tworzenia stron internetowych” – to jest cecha, a nie korzyść. O wiele lepiej na emocje zadziała zdanie „Poznasz zasady, które pomogą zwiększyć konwersję na Twojej stronie firmowej”, lub „Dowiedz się, jak pozyskiwać więcej leadów przy niskim budżecie marketingowym”. Najważniejsze jest, aby trafić do Twojej grupy docelowej, nie zapominaj o nich, gdy tworzysz stronę internetową. Zastanów się, co lubią, jakie są ich problemy, jakiej formy komunikacji używają i dlaczego mogą szukać Twojego produktu.

2. Budowanie wizerunku eksperta 

Wskaż kilku partnerów, z którymi firma współpracowała. Pokaż osiągnięcia pracowników, ich zrealizowane projekty. Jeśli wyniki firmy są imponujące – pochwal się nimi (np. pracując dla firmy X, zwiększyliśmy ich ruch organiczny o 400%, co przeniosło się na zwiększenie sprzedaży aż o 30%), wykorzystaj wszystko, co może dać poczucie, że Twoja firma jest ekspertem w tym co robi – to mogą być również artykuły blogowe, jednak artykuły powinny posiadać tzw. mięso, pokazywać realne przykłady, odpowiadać na konkretne potrzeby – w skrócie powinny dawać jakąś wartość, a nie tylko budować pozycję SEO.

3. Zdobycie zaufania 

Ten element w moim osobistym odczuciu mocno koreluje z dwoma powyższymi. Zaufanie to tak naprawdę poczucie, że pieniądze wydane dla danej firmy będą dobrze zainwestowane. Gdy klient dowie się, że nie dość, że jesteś ekspertem w dziedzinie, która go nurtuje, a dodatkowo masz produkt skrojony idealnie pod niego, chętniej Ci zaufa. Możesz też pomóc mu w podejmowaniu decyzji przez aspekty takie jak odroczona płatność, gwarancja satysfakcji, wersja testowa produktu oraz opinie innych klientów. 

Firmowa strona internetowa – dobre praktyki

Firmowa strona internetowa powinna zawsze być tworzona indywidualnie w oparciu o potrzeby Twojego biznesu, jednak jest kilka elementów, których nie powinno zabraknąć i są one swego rodzaju fundamentem dla innych rozwiązań. Oczywiście bardziej od designu i funkcjonalności, mam na myśli architekturę informacji, dzięki której zadbasz o umieszczenie elementów ważnych z punktu widzenia klienta.

1. Strona główna

Zadbaj o to, żeby była to wizytówka Twojej firmy. Opisz swoją działalność, swój produkt, swoje osiągnięcia. Wyobraź sobie, że stoi przed Tobą zupełnie obca osoba z nieograniczonym budżetem i potrzebą kupienia produktu, który oferujesz. Masz około minuty na przekonanie jej – zastanów się jak opowiedzieć o swojej firmie, wskazać wartość, która ją wyróżnia a przede wszystkim jak potwierdzić jej skuteczność? Na samym końcu nie zapomnij o wezwaniu do działania, czyli call to action. Niech to będzie zwieńczenie opowieści o Twojej firmie z zaproszeniem np. do zapoznania się z dostępnymi pakietami Twoich usług. Jest to szczególnie ważne, ponieważ – zakładając brak innych landing page’y – z reguły na tę podstronę będą kierować Twoje reklamy do osób, które jeszcze nie znają Twojej firmy.

2. Oferta

W tej zakładce przedstaw możliwości swoich produktów lub usług. Wyartykułuj korzyści, ponieważ one są kluczem do sukcesu w sprzedaży, nie tylko tej online. Ludzie nie oczekują produktu, klienci oczekują rozwiązania danego problemu – przykładem może być dieta pudełkowa, której wartością jest możliwość prowadzenia zdrowego stylu życia, osiągnięcia wymarzonej sylwetki, zaoszczędzenia czasu na zakupach, gotowaniu i sprzątaniu. Zawsze staraj się wskazywać korzyści, zwłaszcza mówiąc o ofercie. Dobrym rozwiązaniem jest również zastosowanie tzw. social proof’u, czyli wskazanie opinii klientów, historii firm korzystających z Twoich usług i informacji, co dzięki temu osiągnęli. 

3.  Informacje o firmie

Warto zadbać o tę zakładkę, aby budować możliwie jak najlepszy wizerunek w sieci. Oczywiście, tak jak w przypadku innych zakładek format jest dowolny, jednak warto skupić się na konkretach takich jak np. historia firmy, jej misja, czy osiągnięcia.

4. Kontakt

Niektórzy klienci mogą mieć pytanie, na które nie znaleźli odpowiedzi na Twojej stronie internetowej. Udostępnij im formularz kontaktowy w menu nawigacyjnym, aby mogli w łatwy sposób wejść w interakcję z działem obsługi klienta. W tym miejscu możesz również umieścić FAQ, ponieważ dobrze prowadzony FAQ ogranicza wpływ powtarzających się zapytań.

5. Blog

Dwie korzyści: pozycjonowanie SEO i wiedza dla klientów. Na początku wspominałem o budowaniu wizerunku eksperckiego. Można to robić na wiele sposobów, np. poprzez bezpłatne webinary, ebooki, poradniki na YouTube, jednak nic nie zastąpi bloga jako działanie, które generuje organiczny ruch na Twojej stronie i sprawia, że potencjalni klienci zapamiętują Twój brand jako firmę, która możne znać odpowiedź na ich bóle i potrzeby.  

Tworzenie stron internetowych – o czym pamiętać?  

Jedną z najważniejszych cech dobrej strony internetowej jest jej pozytywny wpływ na emocje użytkownika/klienta. Pomoże Ci w tym metodyka UX, dzięki której dostosujesz firmową stronę do swoich klientów. Dobry UX zwiększa ilość leadów sprzedażowych, zmniejsza ilość powtarzalnych zapytań do BOK, a także doskonale wspiera wszelkie działania marketingowe. Nawet najlepszy marketingowiec nie osiągnie wysokiej efektywności, jeśli miejsce, do którego odsyła on odbiorców reklam, nie jest odpowiednio dopasowane, długo się ładuję bądź posiada błędy.

 

Zdalne szkolenie

UX-PM Poziom 1

Adopting UX

Poznaj UX-PM
 

Chcesz dostawać powiadomienia o nowych postach?

Zapisz się na nasz newsletter!