Poziom 1
04-6 grudnia 2024

2999 zł netto

(3688.77 zł brutto)
Zarezerwuj miejsce

Trendy w branży e-commerce w 2022 roku

Artykuły
trendy w branży e-commerce

Spis treści

  1. Trendy w branży e-commerce w 2022 roku
  2. Prezentacja produktów — zrób to w zgodzie z UX
  3. Odroczone płatności — przyszłość e-commerce
  4. Sprzedaż subskrypcyjna
  5. Sztuczna inteligencja w e-commerce
  6. Podsumowanie trendów e-commerce 2022

Trendy w branży e-commerce w 2022 roku

Branża e-commerce od lat zmienia się dynamicznie, a nowe trendy zmuszają marketingowców do aktywnego pogłębiania wiedzy. W tym roku nie jest inaczej. Bardziej niż kiedykolwiek sprzedawcy poszukują innowacyjnych i odważniejszych strategii, aby utrzymać konkurencyjność w przestrzeni e-commerce. 

Już nawet poczciwe SEO w celu dostosowania się do nowych trendów marketingowych uzyskało nowy kierunek rozwoju — SXO, które łączy założenia SEO oraz UX.

W rezultacie, aby dążyć do jak najlepszego poziomu i wzrostu sprzedaży, wprowadzane są znaczące aktualizacje, skupione w dużej mierze na UX. Właściciele sklepów chcą zapewnić klientom wciągające, wygodne i satysfakcjonujące zakupy online. 

Więcej o aktualnych trendach dowiesz się na szkoleniu UX-PM.

 

Prezentacja produktów — zrób to w zgodzie z UX

Bardzo ważnym aspektem, który ma ogromny wpływ na podejmowanie decyzji zakupowych przez użytkowników, jest układ stron lub ekranów produktów. Z jednej strony warto nie przeciążać strony zbyt dużą ilością informacji, które przytłaczają użytkowników i mogą odwrócić ich uwagę od głównego celu — dokonania zakupu. Z drugiej strony użytkownicy nie są gotowi na przechodzenie z jednej strony na drugą w celu uzyskania różnych informacji o przedmiocie. Dlatego warto poświęcić czas na dokładne zbadanie problemu i znalezienie odpowiedniego balansu danych prezentowanych na jednym ekranie.  Analiza grupy docelowej i testowanie zachowań użytkowników może dać przydatne wskazówki na temat tego, jakie informacje są wymagane przez odbiorców docelowych dla określonych kategorii przedmiotów lub usług.

Koncentrując się nie tylko na logice i przejściach, ale także na wyglądzie i stylu, etap projektowania interfejsu użytkownika również w dużym stopniu przyczynia się do sukcesu projektu e-commerce. Jest to aspekt, który tworzy wydajność wizualną i stanowi solidną podstawę dla atrakcyjności interfejsu i pozytywnego emocjonalnego sprzężenia zwrotnego od kupującego. Na etapie projektowania interfejsu użytkownika dla e-commerce należy opracować ogólną koncepcję stylistyczną, która będzie wspierać wspomniane wcześniej aspekty UX i nada internetowemu punktowi sprzedaży atrakcyjny wygląd. Warto wziąć pod uwagę kwestie takie jak odpowiedni dobór kolorystyki, ustawienie stylu odpowiadającego charakterowi oferty handlowej,  a także hierarchię wizualną, dzięki której kluczowe strefy interakcji będą natychmiast zauważalne. 

 

Odroczone płatności — przyszłość e-commerce

Zapewnienie alternatywnego schematu płatności może zwiększyć konkurencyjność sklepu internetowego. Jedną z najpopularniejszych opcji jest opcja odroczonych płatności, która pozwala klientom płacić za produkty w systemie ratalnym, często bez oprocentowania. Rozwiązanie to jest wygodne dla klientów, którzy nie mogą dokonać pełnej płatności z góry lub z różnych powodów wolą płacić w ratach.

Niższa opłata początkowa sprawia, że ​​klienci są pewniejsi w dokonywaniu zakupów. Zwiększa to sprzedaż i zmniejsza wskaźnik porzucania koszyków nawet o 35%.

 

Sprzedaż subskrypcyjna

Ponieważ ludzie coraz bardziej przyzwyczajają się do wygody zakupów online, subskrypcje są obecnie jednym z najbardziej praktycznych rozwiązań spełniających ich potrzeby. W ramach subskrypcji dostępne są różne produkty – od codziennych zestawów posiłków, takich jak na przykład Vitalia.pl, po comiesięczne dostawy odzieży. 

sprzedaż subskrypcyjna - przykład

Sprzedaż subskrybcyjna – przykład

 

Systemy subskrypcji są doskonałe dla firm zajmujących się handlem elektronicznym, które szukają dodatkowych możliwości uzyskania przychodów. Mogą zwiększyć wskaźniki utrzymania klientów i pomóc w prognozowaniu zapasów. Głównym wyzwaniem dla tego cyfrowego modelu biznesowego jest wskaźnik liczby osób rezygnujących z usługi. 

E-commerce z subskrypcją jest z pewnością jednym z najlepszych modeli — dając konsumentom elastyczność, na jaką zasługują, i zapewniając sprzedawcom zrównoważony biznes, którego pragną. 

Sztuczna inteligencja w e-commerce

Technologia sztucznej inteligencji odegra cenną rolę w dalszym wprowadzaniu 5G i stworzy więcej nowych możliwości. Trendy w e-commerce 2021 już pokazały, że ludzie mogą zintegrować fikcyjny świat cyfrowy za pomocą sztucznej inteligencji z rzeczywistym światem fizycznym. 

Dobrym przykładem jest firma e-obuwie, która oferuje swoim klientom aplikację rozpoznającą rozmiar stopy po jej zeskanowaniu. Na tej podstawie proponuje najwygodniejsze dostępne modele obuwia.

sztuczna inteligencja w e-commerce

Sztuczna inteligencja w e-commerce 

 

Dzięki sztucznej inteligencji personalizacja produktów, zwłaszcza w sprzedaży online jest dużo łatwiejsza, ponieważ pozwala zidentyfikować zachowania klientów i segmentuje ich na podstawie historii przeglądania.

Podobnie jak Amazon, księgarnia internetowa Empik.com wykorzystuje sztuczną inteligencję do tworzenia listy polecanych książek na podstawie pozycji przeglądanych przez użytkownika.

Produkty dopasowane do użytkownika

 

Wyszukiwanie witryn w oparciu o sztuczną inteligencję wykorzystuje uczenie maszynowe, aby określić intencję zapytania wyszukiwania i zaoferować najtrafniejsze wyniki.

Podsumowując — warto inwestować w rozwiązania opierające się na sztucznej inteligencji — nie ma bowiem nic lepszego, niż zadowoleni Klienci, którzy w większości przypadków gwarantują wzrost wyników sprzedaży. 

Podsumowanie trendów e-commerce 2022

Wiedząc, jakie trendy w handlu elektronicznym można przewidzieć w przyszłości, możesz odpowiednio zaplanować strategię biznesową i wyprzedzić konkurencję. Teraz, gdy technologia i produkty stają się coraz bardziej zorientowane na ludzi, ważne jest zrozumienie ludzkich zachowań, aby móc skutecznie na nie reagować. 

Należy jednak pamiętać, że podążanie za najnowszymi trendami e-commerce nie oznacza kopiowania cudzych strategii biznesowych lub wdrażania nowej technologii e-commerce bez odpowiedniego planowania. Niektóre z przedstawionych trendów mogą dotyczyć tylko określonych modeli biznesowych. Dlatego ważne jest, aby zrozumieć tajniki swojej firmy, aby podejmować świadome decyzje i zapewnić sukces. 

Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże Wam nadążyć za aktualnymi trendami w handlu elektronicznym i rozwinąć Wasze biznesy online. Zapraszam do zadawania pytań i dzielenia się swoimi przemyśleniami w sekcji komentarzy.

Dagmara Rżyska

Marketing Manager, Symetria UX

Dagmara specjalizuje się w kampaniach Facebook, Instagram, LinkedIn i Google Ads oraz SEO. Z branżą digital marketingu związana już 9 lat, na co dzień odpowiada za strategię obecności marek w Internecie i realizację efektywnościowych kampanii online.

Zdalne szkolenie

UX-PM Poziom 1

Advancing UX in the AI Era

Poznaj UX-PM
 

Chcesz dostawać powiadomienia o nowych postach?

Zapisz się na nasz newsletter!